Struktura naszego przedsiębiorstwa
Zapewne domyślasz się już, że firma Ben & Jerry’s jest podmiotem w pełni zależnym od spółki Unilever, ale prawdopodobnie nie poznałeś jeszcze naszej niezależnej rady nadzorczej…
Zapewne domyślasz się już, że firma Ben & Jerry’s jest podmiotem w pełni zależnym od spółki Unilever, ale prawdopodobnie nie poznałeś jeszcze naszej niezależnej rady nadzorczej…
Nie jest organem nadzorczym w tradycyjnym tego słowa znaczeniu. Jest to całkowicie niezależny Zarząd odpowiedzialny za ochronę marki Ben & Jerry's. i powiązanych z nią zasobów kapitałowych. Poznaj naszą radę nadzorczą!
Anuradha Mittal, obecnie prezes niezależnego Zarządu Ben & Jerry’s, jest związana z naszym przedsiębiorstwem od roku 2007. Założycielka i dyrektor wykonawcza Oakland Institute, Anuradha jest znaną na całym świecie ekspertką w dziedzinie praw człowieka, rolnictwa, rozwoju i ochrony przyrody. Zasiada również w zarządzie ośrodka Environmental Defender Law Center i realizuje Blue Planet Project.
Pod kierownictwem Anuradhy Oakland Institute ujawnił niepokojące inwestycje gruntowe w krajach trzeciego świata, bardzo wątpliwe pod względem przejrzystości, uczciwości i odpowiedzialności. Dynamiczne działania na polu badań, rzecznictwa i publikacji w prasie międzynarodowej doprowadziły do wielu sukcesów i działań naprawczych zarówno w USA, jak i w innych państwach.
Anuradha jest autorką i redaktorką wielu książek i opracowań. Jej artykuły i opinie były publikowane w znanych gazetach, w tym Los Angeles Times, New York Times, Chicago Tribune, Bangkok Post, Houston Chronicle i Nation. Anuradha często zabiera głos w Kongresie Stanów Zjednoczonych i w ONZ. Wygłosiła setki przemówień i wykładów w ramach wydarzeń organizowanych m.in. przez organy rządowe i uniwersytety. Udziela często wywiadów dla CNN, BBC World, CBC, ABC, Al Jazeera czy National Public Radio.
Anuradha – laureatka wielu nagród, w tym Feyerabend Award (2022 r.), All in for Justice Award (2022), Endow the Future Award z rąk Responsible Endowments Coalition – uzyskała tytuł Most Valuable Thinker, przyznawany przez magazyn Nation.
Anuradha uwielbia wszystkie smaki lodów Ben & Jerry’s, a jej ulubiony to Cherry Garcia!
Chivy Sok – dyrektor wykonawcza funduszu Tikva Grasssroots Empowerment – od wielu lat prowadzi pracę dydaktyczną, badania i szkolenia poświęcone prawom człowieka. Jej działalność w Tikva Grassroots obejmuje różne dziedziny, w tym kwestie związane ze sprawiedliwością środowiskową, dbałością o dobrostan społeczności lokalnych, ochroną praw człowieka, odpowiedzialnością biznesu i zrównoważonym rolnictwem. Prowadzony przez Chivy fundusz wspiera organizacje w różnych częściach świata, kładąc główny nacisk na propagowanie sprawiedliwości i zrównoważonego rozwoju.
Chivy od 30 lat zajmuje się realizacją projektów związanych z ochroną praw człowieka we współpracy z różnymi organizacjami takimi jak Komitet Sterujący funduszu Ginetta Sagan założonego przez Amnesty International USA. Poza tym współfinansuje Devata Giving Circle, pierwsze w USA zgrupowanie filantropijne amerykanek pochodzenia kambodżańskiego. Wcześniej była dyrektor programową Centrum Badań nad Prawami Człowieka przy Columbia University, a także wicedyrektor Centrum Badań nad Prawami Człowieka przy University of Iowa.
Chivy zdobyła tytuł licencjata na kierunku nauk politycznych w UC Santa Barbara. Uczelnia ta przyznała jej również po zakończeniu studiów wyróżnienie o nazwie University Award of Distinction. Chivy posiada też dyplom magisterski uzyskany na kierunku spraw międzynarodowych, przyznany przez Columbia University School of International and Public Affairs.
Pasja Chivy do obrony praw człowieka wiąże się ściśle z jej nieżyjącą już matką Sayonn i faktem, iż nie trafiły one na pola śmierci Czerwonych Khmerów. Tak jak inni mieszkańcy Kambodży w tamtym czasie Chivy i jej rodzina musieli stawiać czoła potwornym okrucieństwom zadawanym całemu narodowi przez reżim Czerwonych Khmerów. Po przeżyciu tego strasznego okresu matka Chivy podjęła ryzykowną decyzję o dostaniu się na piechotę do Tajlandii, gdzie ONZ budowała obozy dla uchodźców. Matka i córka znalazły schronienie w jednym z nich. W końcu – jako uchodźczynie – przeniosły się do Kalifornii, do rejonu Bay Area, i dostały amerykańskie obywatelstwo. Traumy z dzieciństwa w dużej mierze przyczyniły się do tego, że Chivy Sok tak wiele uwagi poświęca sprawiedliwemu traktowaniu społecznemu oraz temu, żeby życie było pełne radości i wdzięczności. Odwaga i śmiałość matki dały jej nie tylko siłę, by przeżyć, ale także motywację to tego, aby żyć pełnią życia jako młoda kobieta w nowej ojczyźnie. Obecnie wychowuje wraz z mężem dwie zapalone feministki.
Chivy można nieraz zobaczyć – oczywiście, jeśli nie zajmuje się akurat sprawami związanymi ze społeczną sprawiedliwością – na trybunach boisk sportowych, kiedy to dopinguje córki grające w siatkówkę. W czasie wolnym od pracy lubi troszczyć się o rośliny, drzewa owocowe i warzywa, pamiętając o zasadach ekologicznej uprawy. Uwielbia taniec i muzykę latynoską. Interesują ją sztuki walki (ma czarny pas w taekwondo).
dyrektor zarządzający, Illumen Capital
Daryn jest prawdziwym pasjonatem, jeśli chodzi o sprawiedliwość gospodarczą i społeczną, zwłaszcza w odniesieniu do środowisk marginalizowanych i niezamożnych. Jego współpraca z inwestorami, funduszami kapitałowymi, spółkami z listy Fortune 100, uniwersytetami i fundacjami koncentruje się na rozwiązywaniu najpilniejszych – zarówno społecznych, jak i środowiskowych – problemów współczesności.
Daryn jest założycielem i dyrektorem wykonawczym fundacji Illumen Capital, która walczy o większą sprawiedliwość społeczną i równość płci na rynkach finansowych. Illumen Capital inwestuje w najlepiej rozwijające się firmy, przedsiębiorstwa z kapitałem prywatnym i fundusze zajmujące się kapitałem wysokiego ryzyka. Następnie zapewnia coaching, środki finansowe i narzędzia szefom funduszy, którzy chcą ograniczać wszechobecną stronniczość i utarte stereotypy. Daryn prowadził wcześniej Special Equities Program jako konsultant zarządu Calvert Funds, wartej 15 mld USD pionierskiej firmy specjalizującej się w inwestycjach dostosowawczych. Na bazie tego programu Calvert dysponuje portfelem złożonym z ponad 40 funduszy na pięciu kontynentach, reprezentujących z górą 350 spółek. Przed objęciem stanowiska konsultanta w funduszu Calvert Daryn był dyrektorem University and Corporate Partnership for The Idea Village, gdzie utworzył platformę skupiającą najlepsze firmy korzystające z prywatnego kapitału, szkoły biznesu i spółki z listy Fortune 500. Podmioty te zainwestowały ponad 100 000 godzin i 2 mln USD w rozwój ponad 1000 przedsiębiorców z Nowego Orleanu po huraganie Katrina.
Daryn jest współautorem opublikowanych badań analizujących wpływ pochodzenia rasowego na decyzje finansowe alokatorów aktywów. W chwili obecnej zasiada w zarządzie Rady Doradztwa Finansowego Instytutu CFA działającego w ramach New Venture Fund. Poza tym jest członkiem komitetu inwestycyjnego Impact Assets. Posiada dyplom MBA wydany przez Uniwersytet Stanford, w którym zasiadał w Zarządzie Rektora, jak również tytuł AB otrzymany w Duke University.
Dave Stever, dyrektor generalny Ben & Jerry’s jest weteranem z 34-letnim stażem pracy, którego kariera zawodowa robi nie lada wrażenie. Dave zaczął pracować w roku 1988 jako przewodnik wycieczek. Przez 12 lat pełnił funkcję dyrektora marketingu. Pierwszy raz od czasu, gdy współzałożyciel Ben Cohen przestał być dyrektorem generalnym w roku 1994, pracownik firmy dostał awans na to stanowisko.
Dave odegrał ogromną rolę w procesie budowania marki i wpływu spółki Ben & Jerry’s i to po części dzięki niemu jest ona teraz jednym z najważniejszych przedsiębiorstw misyjnych na świecie. Praca Dave’a odzwierciedla wartości, doskonałą jakość produktów i innowacyjne praktyki biznesowe charakteryzujące Ben & Jerry’s. Stever odgrywa bardzo ważną rolę jako „człowiek, który jest w stanie napisać następny rozdział niesamowitej historii firmy Ben & Jerry’s,” stwierdziła prezes Zarządu Ben & Jerry’s Anuradha Mittal.
W ciągu ponad 30 lat Dave dał się poznać jako światowej klasy specjalista mocno skoncentrowany na potrzebach konsumentów i klientów. To właśnie on prowadził strategiczne i taktyczne działania marketingowe, które leżą u podstaw sukcesu 3-częściowej misji Ben & Jerry’s w 35 krajach. Przez cały okres pracy w firmie Ben & Jerry’s Dave angażował się w różnorodne kampanie i inicjatywy mające na celu m.in. propagowanie uczciwego handlu, walkę ze zmianami klimatycznymi, oznaczanie organizmów modyfikowanych genetycznie, wspieranie praw środowisk LGBTQ+ oraz podejmowanie wysiłków na rzecz upowszechniania sprawiedliwości rasowej i wspierania ruchu Black Lives Matter. Dave doprowadził do bliskiej współpracy z ludźmi takimi jak Stephen Colbert, Jimmy Fallon, Colin Kaepernick i Ava Duvernay, a także z twórcami programu Saturday Night Live, co w dużej mierze przyczyniło się do powstania niepowtarzalnych smaków, promocji i wspólnych przedsięwzięć. Jego zdolności i kompetencje przywódcze w zakresie innowacji, aktywizacji i aktywizmu pozwoliły spółce osiągnąć w roku 2021 przychody przekraczające €1 mld USD. Jego ulubiony smak to Chunky Monkey.
Detavio Samuels jest dyrektorem generalnym firmy medialnej REVOLT, najszybciej rozwijającego się przedsiębiorstwa w USA, znajdującego się w rękach czarnoskórych Amerykanów.
Detavio znajduje się w punkcie łączącym kulturę z treścią. Jest on jednym z najmłodszych, a jednocześnie najlepszych dyrektorów wysokiego szczebla w Stanach Zjednoczonych. Dzięki niepowtarzalnym doświadczeniom jako członek pokolenia milenialsów, obecny w biznesie od ponad dekady, wspierał fachową wiedzą najlepsze globalne organizacje typu Walmart, McDonalds, AT&T, Chrysler, NBA i Johnson & Johnson w budowaniu znakomitych marek ściśle powiązanych z konsumentami.
W marcu 2021 r. został dyrektorem generalnym firmy REVOLT, największego w kraju kreatora i dystrybutora treści kulturowych Hip Hop & Black, założonego przez Seana “Diddy” Combsa. Pod kierownictwem Samuelsa REVOLT chce zmienić narrację wokół czarnoskórych ludzi na całym świecie, budując największy i najpotężniejszy – w skali globalnej – ekosystem prezentowania ich punktu widzenia.
Samuels – skoncentrowany na zarządzaniu szybko rozwijającym się zespołem złożonym z pracowników pochodzących z różnych stanów USA oraz codzienną działalnością operacyjną przedsiębiorstwa – stara mu się zapewnić dynamiczny wzrost i cyfrową ekspansję, aby jeszcze bardziej wszystkim udowodnić, że firma REVOLT jest kluczową siłą napędzającą globalną kulturę. Detavio ma zamiar ułatwić przedstawicielom pokoleń Y i Z zrozumienie, a może nawet zapoczątkowanie zmian na świecie, korzystając z hip-hopu jako narzędzia umożliwiającego globalną eksplorację kultury Black.
Samuels został doceniony za swą pracę na stanowisku dyrektora ds. marketingu. Otrzymał kilka wyróżnień – np. tytuł TV Executive of the Year przyznawany przez Digiday, miano jednego ze 100 najlepszych liderów treści (przyznawane przez CableFax) oraz tytuł Trailblazer in Media od 100 Black Men of NY. Samuels zajmuje się nie tylko szlachetnymi celami w branży kreatywnej. Warto wspomnieć, że jest również jednym z najlepiej sprzedających się autorów na platformie Amazon.
Samuels otrzymał dyplom licencjacki na Duke University, a magisterski i MBA na Uniwersytecie Stanforda – wszystkie trzy w wieku 25 lat. Samuels nie ustaje w wysiłkach na rzecz przeprojektowania nowoczesnego krajobrazu medialnego i upodmiotowienia twórców w drodze budowania innowacyjnych platform ukierunkowanych na wspieranie kultury czarnoskórych.
Ulubiony smak lodów Ben & Jerry's: Phish Food i Change the Whirled
Muzyka: afro-pop; brazylijska samba; oldskulowy hip hop i Motown
Książka/film: Sztuka wojny (Sun Tzu); Alchemik (Paulo Coelho) i cała kolekcja filmów Marvel Universe (The Avengers; Czarna pantera; Iron Man, Spiderman; inne filmy z super bohaterami!)
Cytaty: „Zawsze coś wydaje się niemożliwe, dopóki się tego nie zrobi”. Nelson Mandela “Aby stworzyć Davida, usunąłem z posągu wszystko, co nie jest nim.” Michał Anioł
NPO lub sprawa społeczna/środowiskowa: Dzieciństwo spędziłam w różnych państwach, gdyż należałam do wojskowej rodziny. Podróże były dla mnie niezwykle ważnym i kształtującym doświadczeniem. Rodzice nieustannie zachęcali mnie do bycia obywatelką świata, która potrafi doceniać różnych ludzi i odmienne kultury, a jednocześnie doszukiwać się w nich podobieństw. Zawsze chciałam poświęcić życie staraniom na rzecz pokoju, sprawiedliwości i równości. Jako organizatorka otrzymałam solidną porcję wiedzy od przeróżnych ludzi, którym zależało na ochronie podstawowych praw człowieka. Byli wśród nich m.in. aktywiści społeczni w Missisipi, walczący o prawo do głosowania dla każdego; migrujący i sezonowi pracownicy rolni w Północnej Karolinie domagający się czystej wody do picia na polach uprawnych; bezdomne kobiety z rodzinami w Filadelfii odnawiające opuszczone domy celem zamieszkania w nim za niewielkie pieniądze; przedsiębiorczy nastolatkowie z Południowego Bronxu prowadzący własne markety rolne. W ostatnim 40-leciu pracowałam jako promotorka sprawiedliwości i równości dla ludzi z marginesu społecznego, gospodarczego i politycznego. Mam wielkie szczęście, gdyż zawodowo zajmuje się tym, co mnie pasjonuje – często jako trenerka wspierająca organizacje, społeczności lokalne i liderów zainteresowanych wdrażaniem progresywnych rozwiązań w obszarach takich jak sprawiedliwość rasowa, prawa obywatelskie, niedrogie mieszkania, dostępność służby zdrowia, edukacja na wysokim poziomie i rozwój gospodarczy społeczności lokalnych.
Szczypta historii. Jak długo jestem w Zarządzie? Od roku 1996
Mój pierwszy kontakt z firmą Ben & Jerry’s. Spotkałam Bena, Jerry’ego i Jeffa na początku kampanii One Percent for Peace. Wraz z organizacją Jobs for Peace przez wiele lat pracowałam na rzecz przekierowania 25% funduszy wojskowych na bardziej potrzebne krajowe cele, takie jak edukacja, zatrudnienie, opieka zdrowotna i mieszkalnictwo. Starania obu organizacji naturalnie do siebie pasowały. Zaraz po pracy jako wolontariusz w kampanii One Percent for Peace poproszono mnie o pomoc w utworzeniu fundacji Ben & Jerry's . Za radą innych aktywistów i organizatorów z całego świata fundacja zdecydowała, że to pracownicy będą decydować w sprawie przyznawania grantów. Po kilku latach współpracy z firmą nad licznymi projektami zostałam zaskoczona nominacją i wyborem na członka rady nadzorczej Ben & Jerry's.
Co mnie fascynuje w Ben & Jerry’s?: Ben & Jerry’s jest wyjątkowym przedsiębiorstwem. the ultimate unicorn. Kto inny chciałby założyć organizację będącą idealnym narzędziem do propagowania sprawiedliwego traktowania społecznego? 3-częściowa misja firmy odważnie zakłada, że biznes może i musi funkcjonować w sposób etyczny, zrównoważony i rentowny. I faktycznie tak jest! Myślę, że wszystko co najlepsze, jeśli chodzi o doskonałe pomysły, praktyki, polityki i zwycięstwa, jest jeszcze przed nami. Jestem przekonana, że firma Ben & Jerry's będzie nadal się rozwijać, wprowadzać innowacyjne rozwiązania i stawiać przed sobą wyzwania z myślą o realizacji wizji, u podstaw której leży sprawiedliwy i troskliwy świat. Jakie unikalne zdolności wniosłam do firmy Ben & Jerry's i Zarządu? Mam ponad 40-letnie doświadczenie w dziedzinie rozwoju ekonomicznego społeczności, rzecznictwa na rzecz miejskiej i wiejskiej polityki publicznej, rozwoju organizacyjnego i rozwoju przedsiębiorstw społecznych. Umiejętności te były wykorzystywane, gdy w firmie 1) opracowywano sposoby współpracy z organizacjami non-profit; 2) rozważano skutki ważnych decyzji dla całej wspólnoty, takich jak zamknięcie zakładu; 3) dokonywano przeglądu kampanii marketingowych, które prezentowały jednoznaczne stanowisko w kwestiach takich jak sprawiedliwy handel i 4) dyrektor generalny i kadra kierownicza prosiła o zachętę i wsparcie ich wizji i planów.
Pracowałam z interesariuszami, w tym przedsiębiorstwami, w celu tworzenia wspólnego bogactwa i dobrobytu zarówno wewnątrz firm, jak i w ramach większej społeczności. Wykorzystano również moje określone umiejętności w planowaniu strategicznym, rozwoju organizacyjnym, rozwoju przywództwa, budowaniu zespołu, wstawiennictwa na rzecz sprawiedliwości społecznej, politycznej i gospodarczej oraz przy organizacji współpracy. Łącząc doświadczenia dziennikarskie i polityczne, znalazłam i połączyłam krajowe i lokalne organizacje non-profit z systemem kampanii i działań prospołecznych prowadzonych przez naszą firmę. Wiele z tych relacji przekształciło się w strategiczne partnerstwo z firmą.
Jako członkini Zarządu, wykorzystuję swoje umiejętności do opracowywania i wdrażania strategii związanych z działaniami przedsiębiorstwa na rzecz społecznej sprawiedliwości, równości i uczciwości. Pracując w Zarządzie, wykorzystuję moc opowiadania historii w formie strategii ukierunkowanej na angażowanie naszych fanów. Uważa się powszechnie, że opowiadanie historii jest typowym dla firmy Ben & Jerry’s sposobem przekazywania ważnych komunikatów, amplifikacji tego, co mają do powiedzenia marginalizowane społeczności lokalne, oraz zwiększania wzajemnego zrozumienia.