O nas
Od odnowionej stacji benzynowej w Burlington w stanie Vermont po odległe miejsca, których nazwy trudno wymówić. Zaczęło się zaledwie od dwóch gości w 1978 roku, a skończyło stworzeniem marki, która jest równie legendarna, jak smak jej lodów.
Od odnowionej stacji benzynowej w Burlington w stanie Vermont po odległe miejsca, których nazwy trudno wymówić. Zaczęło się zaledwie od dwóch gości w 1978 roku, a skończyło stworzeniem marki, która jest równie legendarna, jak smak jej lodów.
Po korespondencyjnym kursie z robienia lodów z Penn State wartym 5 dolarów oraz inwestycji wartej 12 000 dolarów (z czego 4000 były pożyczone) Ben i Jerry otworzyli pierwszą lodziarnię Scoop Shop na odnowionej stacji benzynowej w Burlington w stanie Vermont.
Ben i Jerry świętowali pierwszą rocznicę otworzenia sklepu i nagrodzili klientów, którzy im to umożliwili, organizując pierwszy w historii Free Cone Day: darmowe lody dla wszystkich przez cały dzień. Coroczne rozdawanie lodów jest kontynuowane w Scoop Shops na całym świecie.
Ben i Jerry wynajęli powierzchnię w starym młynie na ulicy South Champlain w Burlington i zaczęli pakować swoje lody w kubkach o pojemności jednej pinty. Powód? Aby je dostarczać do sklepów spożywczych i sklepów Mom & Pop wzdłuż tras dostawczych, Ben używał bagażnika swojego starego volkswagena kombi.
Z czasem coraz więcej osób nabierało ochoty na lody firmy Ben & Jerry's. Dlatego też w Shelburne w stanie Vermont otwarto pierwszą lodziarnię zarządzaną przez franczyzobiorcę.
Stara stacja paliw została wyburzona, aby zrobić miejsce na parking. Ale zanim kula do wyburzeń zrobiła pierwszy zamach, nowy sklep Ben & Jerry's sprzedawał już lody na ulicy Cherry Street w Burlington.
Lody Ben & Jerry's zostały użyte do stworzenia „największego na świecie deseru lodowego” w St. Albans w stanie Vermont. Deser ważył ponad 12 ton.
Ben & Jerry's ustanawia precedens, odkrywając mało znaną klauzulę dotyczącą akcji i pośrednictwa, zgodnie z którą tworzy ofertę papierów wartościowych ograniczającą się wyłącznie do stanu Vermont, aby zgromadzić pieniądze na nową fabrykę.
Następnie zostaje założona fundacja Ben & Jerry's, która na wstępie otrzymuje datek od Bena i Jerry’go w wysokości 7,5% rocznych zysków firmy przed odliczeniem podatku na projekty społecznościowe.
Firma Ben & Jerry's uruchamia Cowmobile, zmodyfikowany wóz kempingowy używany do dystrybucji darmowych próbek lodów podczas wyjątkowego marketingowego przejazdu po całym kraju. W drodze powrotnej Cowmobile spłonął doszczętnie w pobliżu Cleveland w stanie Ohio (nikomu nic się nie stało). Ben powiedział, że wyglądało to jak „największa na świecie pieczona Alaska”.
Ben & Jerry's wprowadza lody Cherry Garcia®. Nazwane na cześć gitarzysty Greatful Dead, Jerry'ego Garcii, za namową dwóch fanów zespołu z Portland w stanie Maine, Cherry Garcia® stają się pierwszymi lodami nazwanymi na cześć rockowej legendy.
Ben i Jerry podczas ceremonii w Ogrodzie Różanym w Białym Domu zostają uhonorowani przez prezydenta Reagana wyróżnieniem dla „ludzi roku prowadzących mały biznes w USA”. Jedyny garnitur Jerry'ego okazał się przydatny, a Ben, na szczęście, znalazł kelnerską marynarkę, którą udało mu się na siebie wcisnąć.
Firma Ben & Jerry's występuje przeciwko syntetycznemu bydlęcemu hormonowi wzrostu (rBGH) ze względu na obawy o jego negatywny wpływ na małe gospodarstwa rolne i zaufanie opinii publicznej do zdrowotności produktów mlecznych.
Osiem milionów opakowań Ben & Jerry's ma nadrukowaną wiadomość „Popieraj Farm Aid” w ramach oddolnych działań organizacji non-profit Farm Aid, której celem jest utrzymanie rodzin rolników na ich ziemi.
Lody Chocolate Chip Cookie Dough trafiają na rynek po wieloletnich wysiłkach badawczo rozwojowych. Smak ten bardzo szybko staje się najpopularniejszym na liście. Do dziś króluje wśród naszych smakowych hitów wszech czasów. (Pierwsza partia lodów o tym smaku została wyprodukowana w sklepie Ben & Jerry’s w Burlington w roku 1984 na skutek anonimowej notatki zapisanej na sklepowej „tablicy sugestii”).
Firma Ben & Jerry's przyłącza się do kampanii krajowej organizacji non-profit Children's Defense Fund; kampania ma sprawić, aby podstawowe potrzeby dzieci stały się najważniejsza sprawą w kraju. Do Kongresu zostaje wysłanych ponad 70 000 pocztówek dotyczących problemów dzieci i innych krajowych kwestii.
Wavy Gravy otwiera serię nowych smaków. Smak został nazwany na cześć jednego z bohaterów festiwalu Woodstock z 1960 roku, który dziś prowadzi jednoosobową instytucję non-profit pomagającą dzieciom.
Pinty lodów Ben & Jerry's zaczynają się pojawiać w Wielkiej Brytanii.
Setki tysięcy internautów odwiedza stronę WWW Ben & Jerry's dla „wirtualnych liźnięć” i masy śmiechu.
Ben & Jerry's przedstawia sorbety zrobione z czystej źródlanej wody, najlepszych owoców i aromatów. Sorbet Doonesberry® jest nazwany na cześć popularnego bohatera komiksów. W tej chwili spoczywa na cmentarzu smaków („Flavour Graveyard”)
Świetna muzyka zespołu Phish® pochodzącego z Vermont, który wznowił trasy koncertowe, zainspirowała do stworzenia lodów Phish Food®.
Niektórzy ludzie twierdzili, że informacje na naszych opakowaniach trudno przeczytać (a smakom trudno się oprzeć), więc po 20 latach nadaliśmy naszym opakowaniom zupełnie nowy wygląd!
W Wielkiej Brytanii Ben & Jerry’s wyprowadza na drogi Flying Friesian, stary autobus Childline, odnowiony na potrzeby zbierania funduszy dla dzieci w potrzebie.
3 sierpnia 2000 r. Firma Ben & Jerry’s staje się podmiotem zależnym Unilever. Na skutek odpowiednio przygotowanej umowy przejęcia zostaje utworzona niezależna rada nadzorcza, aby zapewnić spółce przywództwo, skoncentrowanie na ochronie i rozszerzaniu misji społecznej Ben & Jerry’s, wiarygodności marki i jakości produktu. Nazywamy ich B.O.D. (co oznacza, że bardzo ich lubimy).
Citizen Cool to film dokumentalnym na temat zwykłych ludzi mających wpływ na swoją społeczność. Świętujemy powstanie filmu poprzez stworzenie smaku zainspirowanego jego tematyką – Concession Obsession.
To smak lodów... ale także witryna internetowa poświęcona ochronie środowiska..., to One Sweet Whirled™, a wszystko jest połączone we wspólnej kampanii na rzecz powstrzymania globalnego ocieplenia, prowadzonej przez współpracowników Ben & Jerry's i Dave Matthews Band® & SaveOurEnvironment.org.
Ben & Jerry's rozpoczyna rok przyjęciem urodzinowym w naszej fabryce w Waterbury w stanie Vermont na pierwszym festiwalu Winter Fest. Po 25 latach nadal mamy bzika.
W celu zwiększenia frekwencji wyborców wśród młodych ludzi w Stanach Zjednoczonych firma Ben & Jerry's wspomaga akcję Rock the Vote (RTV). Zespoły RTV wykorzystują długie kolejki klientów w czasie dnia darmowych lodów (Free Cone Day) do zarejestrowania ponad 11 000 wyborców. To największa liczba wyborców zarejestrowanych w ciągu jednego dnia w historii Rock the Vote.
Aby zaprotestować przeciwko planowanym odwiertom w dziewiczej części Alaski – Arctic National Wildlife Refuge, zrobiliśmy ponad 400-kilogramowy deser lodowy Baked Alaska z dodatkiem naszych lodów Fossil Fuel, przenieśliśmy go na trawnik Kapitolu i serwowaliśmy, korzystając z pomocy organizacji Greenpeace i Alaska Wilderness League.
Firma Ben & Jerry's kontynuuje wspieranie wysiłków na rzecz uczciwego handlu, rozpoczętych wraz z lodami Coffee i Coffee Coffee BuzzBuzzBuzz w roku 1996, dodając do naszej gamy smaków wanilię i czekoladę. Certyfikat Fair Trade gwarantuje, że farmerzy, którzy wyprodukowali wanilię, kakao i nasiona kawy, dostali uczciwą zapłatę za swoje zbiory, co umożliwia im inwestowanie w ziemię i swoją społeczność.
Gdy Amerykańska Agencja Żywności i Leków (FDA) ogłosiła, że uważa mleko i mięso od klonowanych zwierząt za bezpieczne do spożycia, byliśmy podwójnie zaskoczeni! Aby okazać nasze niezadowolenie z decyzji FDA i zachęcić Amerykanów do występowania przeciwko klonowaniu, wysłaliśmy do stolicy zdeterminowanych i przebranych za krowy ludzi na demonstrację „Prawda czy klonsekwencje?”.
Wprowadziliśmy lody o smaku Goodbye Yellow Brickle Road, aby upamiętnić pierwszy koncert Eltona Johna w Vermont.
Organizujemy międzynarodowy konkurs „Do the World a Flavour”, zachęcając ludzi do dzielenia się swoimi pomysłami na smak Fair Trade. Uczestnicy konkursu odwiedzili Republikę Dominikany, odbyli wycieczkę po spółdzielni produkującej kakao i zbudowali plac zabaw dla dzieci w wiosce Yabon. Zwycięski smak Almond Delight był sprzedawany w sklepach w całych Stanach Zjednoczonych jako limitowana partia w 2010 roku.
Firma Ben & Jerry's przywiązuje ogromną wagę do zaopatrywania się wyłącznie w składniki pochodzące z uczciwego handlu i do wspierania międzynarodowego ruchu Fair Trade. Jesteśmy w trakcie przechodzenia na składniki pochodzące z uczciwego handlu w naszych zakładach na całym świecie, wszędzie gdzie możemy mieć pozytywny wpływ na życie farmerów, wzmocnienie społeczności i ochronę środowiska.
Gdy jesienią 2011 roku protestujący zawładnęli ulicami Nowego Jorku i innych miejsc pod hasłem Okupuj Wall Street, aby sprzeciwić się powiększającemu się rozwarstwieniu społeczeństwa w Stanach Zjednoczonych, wysokiemu bezrobociu, nieuczciwym kredytom hipotecznym i wpływowi korporacji na politykę USA, rada nadzorcza firmy Ben & Jerry’s wydała oświadczenie o poparciu dla protestu, po czym nasi ludzie pojawili się kilkukrotnie w Zucotti Park, aby częstować uczestników lodami na gałki.
Firma Ben & Jerry’s wykazała się kreatywnością w stosunku do prawdziwego greckiego jogurtu, wprowadzając epicki wybór mrożonych jogurtów greckich, wyjątkowo kremowych, obficie wzbogaconych dodatkami i polewami oraz naprawdę obłędnie dobrych.
Gdy kampania dotycząca naklejania specjalnych etykiet na produkty zrobione z wykorzystaniem organizmów modyfikowanych genetycznie była popularyzowana w USA, w tym w Vermont, firma Ben & Jerry's dołączyła do tego rosnącego ruchu konsumenckiego na rzecz transparentności i prawa do wiedzy, co jest w naszej żywności, przez poparcie wprowadzenia przepisów dotyczących etykiet informujących o GMO. W 2013 roku zobowiązaliśmy się również do przejścia na składniki całkowicie pozbawione GMO.
Odezwali się nasi fani. Chcą dostępu do produktów beznabiałowych. Złożyli nawet petycję Change.org.
Skład: karmel w lodach o smaku czekoladowym, kawałki ciasteczek czekoladowych, ciastka na bazie masła orzechowego. Jeżeli nowy smak stanie się choć w połowie tak znany jak niezwyciężony Fallon (nazwany w USA „imprezowiczem roku”), to inne klasyczne kombinacje Ben & Jerry’s również mogą zyskać na popularności.
Nasze smaki bez mleka zwierzęcego opierają się na mleku migdałowym, są w 100% certyfikowane dla wegan i odważnie naładowane zakręconymi kawałkami. Doznasz euforii z każdym kawałkiem Ben & Jerry’s. Te smaki zawierają wszystko… poza krowim mlekiem. Takie były pierwsze smaki w naszej gamie bezmlecznej: Chocolate Fudge Brownie, Chunky Monkey, Coffee Caramel Fudge i P.B. & Cookies.
Pint Slices – rozwiązanie zainspirowane przez naszą pintę – daje fanom możliwość próbowania fantastycznych smaków, kawałków i zakręconych fragmentów w okrągłej foremce otoczonej przepyszną czekoladą. Tak powinna wyglądać podstawowa formuła fantastycznych lodów, które można zabrać ze sobą i którym trudno się oprzeć.
Oprócz orzechowych kawałków to opakowanie zawiera potężny komunikat. Razem możemy stworzyć sprawiedliwszą i godziwą przyszłość.
Prowadzona przez Ben & Jerry's kampania pełna smaku i zaangażowania, której celem jest inwestowanie w ludzi zamiast w zakłady karne oraz propagowanie sprawiedliwości dla wszystkich a nie tylko dla wybranych.
Firma Ben & Jerry's wprowadza na rynek lody o nazwie „Change is Brewing” w ramach prowadzonych od dawna działań na rzecz propagowania sprawiedliwości rasowej. Wzywamy obywateli do nieakceptowania wadliwego prawnego systemu karnego i inwestowania w usługi, z których korzyści mogą czerpać społeczności lokalne.